Bloggaren köpte en enkel stereoanläggning i Prisma (Gamlas). Det visade sig att CD-spelaren förde ett otroligt oljud då skivan roterade. Lät som Copterline ungefär. Pga arbetsresa till Tyskland, hann jag inte föra apparaten tillbaka till butiken nästa dag.

När jag efter hemkomsten förde spelaren till Prisma, fick jag veta att den skulle skickas på service! Det gick inte att byta ut den eller få pengarna tillbaka! Processen räcker antagligen veckor! Välanvända pengar alltså! Ingen CD-spelare under julhelgen! Jag fick veta att 6 dagar efter köpet är detta standard, oberoende om apparaten provas eller inte. Budskapet levererades mycket aggressivt. Jag blev förbannad och sade att min kundrelation till Prisma kommer att påverkas. ”Det saknar vi allt intresse för” sade elektronikavdelningens boss! OK.

Hur är det med julklappar? De testas knappast inom 6 dagar?

Annat är det med t.ex. Stockmann. Senast jag köpte en dator, fick jag en något enklare modell än jag betalade för. Märkte det aldrig! Man ringde mig från Stockmann och såg till att jag fick datorn utbytt och installerade program ersatta! Det är kundservice. I fortsättningen väljer jag inte Prisma utan Stockmann.

Är inte i allmänhet illvillig, men jag hoppas att någon bloggläsare förstår att undvika Prismas elektronikavdelning pga av denna kria. Liten hämnd är också en hämnd! Kanske lär sig företaget småningom respektera sina kunder.

