Återvänder till ett äldre inlägg i denna blogg.

Före julen köpte vi en stereoanläggning i Prisma, Gamlas. När vi några dagar senare satte in en CD-skiva, förde själva anläggningen ett himla liv. CD-stationen brummade som en förgrymmad björn. Samma gällde flera andra felfria skivor. Nästa morgon reste vi till Tyskland på arbetsresa, äkta hälften och jag. Hemkomna förde vi apparten tillbaka till Prisma.

Den hamnade på service. Garantin betydde ingenting. Tekniskt sett borde vi ha reagerat inom 6 arbetsdagar efter köpet, oberoende om vi testat anläggningen eller inte. Nu kom den tillbaka. Inget fel påstår man vid märkesservicen (Samsung). Det hela kostar 57 euro till. Garantin spelar ingen roll den här gången heller!

Jag betalar nu, men Prisma är definitivt struket i elektronikaffärer. Man lät mig dessutom veta att vi inte betyder någonting för Prisma som kunder. Vi har tillräckligt med kunder i alla fall, sade man vid elektronikavdelningen. Gott! Så får det bli!!

Annonser