Minns en vits jag läste nånstans:

En helikopterpilot fick problem med navigationsutrustningen. Han flög i tät dimma. Plötsligt såg han en hög byggnad framför sig. Han lät helikoptern sväva framför byggnaden och blinkade med morsekod ett meddelande. Frågan löd: ”Var är jag?” Om en stund kom svaret. ”Du är i en helikopter!”. Piloten var nöjd med detta. Han orienterade sig snabbt fram till resans mål. En av passagerarna frågade hur i all världen han lyckats klara sig med det idiotiska svaret. Enkelt sade piloten. Jag visste med det samma att jag befann mig utanför Microsofts huvudkontor. Svaret de gav var fullt korrekt och fullständigt utan nytta för någon!

Bloggaren tror att historien indikerar att denna text är skriven på en Mac?! Faktum är att datorn jag skriver med just nu har gett mig tekniska problem exakt en! gång under ca 2 års tid. Problemet var dessutom relaterat till Microsofts mjukvara. De de PC:n jag tidigare jobbat med, krånglade minst ett par gånger i veckan, uppdaterades när det verkligen inte fanns tid för sådant osv. Det sägs att Mac är dyrare. är inte så säker på det. PC-problemen kostar att åtgärda. Kommer aldrig att byta tillbaka.

Telefoner? Kör också med iPhone. Inga problem där heller. Sätter många gånger mera tid på att försöka trimma äkta hälftens Nokia! Försedd med Windows!

Kan inte analysera vad det här egentligen beror på. Teori: Microsoft/Windows är för stort?? Kanske finns det tävlande intressegrupper i ledningen som önskar varandra en massa fanstyg? Sådant ser man bara i olika sammanhang, också utanför företagsvärlden! Undrar om inte Nokias problem har varit av liknande typ. Samarbete är en svår konst!

