Mitt senaste blogginlägg kommenterades bland annat med att Nokiamobiltelefoner, försedda med Windows är betydligt lättare att hantera än de äldre Symbianversionerna. Kanske det, men för en bloggare och lärare som övergått till Mac-världen låter det här inte riktigt ok. Hur så? Jo 2 saker! Nokia! Och Windows!

Vill inte vara elak mot någon, men jag ser framför mig vad som händer när man ska använda telefonen. Några möjliga scenarier:

Man trycker på telefonen för att ringa ett samtal. Vad händer? Några alternativ:

– En liten ikon snurrar sen på skärmen de närmaste tio minuterna

– Texten: ”Windows svarar inte” står på skärmen

– Texten: ”Windows uppdateras, det här tar några minuter” dyker upp (och tidsangivelsen är skär propaganda)

– Skärmen blir blå och man uppmanas starta i någon sort ”Safe mode”

Ovannämnda baserar sig på åratal av fighter med Windows i datorvärlden.

Jag kan ha fel. Jag har inte använt Windowsmobiler. Kanske fungerar de bättre. Vågar ändå inte riktigt prova, eller rättare uttryckt BETALA för problem. Jag håller mig till iPhone ända till tekniken verkligen och bevisligen fungerar bättre på annat håll!

 

 

 

