Nu har snart en vecka gått i semestrandets tecken. Fint har det varit, men visst längtar man hem. Trots allt! Vädret i Finland kunde ju vara bättre. Men det som känns jobbigast just nu är det andliga klimatet. Känner mig urförbannad på lagutskottets nedröstande av jämnställd äktenskapslag.

Igår åt vi en utmärkt kvällsmåltid. Krogen hette cafe Coto. Lite New Age-stuk, bilder av Frida Kahlo, österländska inslag här och där. Maten var ett plock från många olika matkulturer på planeten. Rekommenderas.

När vi satt oss vid bordet klarnade det fort att stället var en av gay-krogarna på Mallorca. Det satt några par inomhus – samma kön. So what? Kan för fasen inte förstå varför jag skulle känna mig tvungen att förneka dem kärlek och samlevnad!

När bloggaren kommer hem, ska läget i landet studeras. Politikers beteende och agerande i denna fråga, kommer att styra mitt beslutsfattande i nästa val. Det är säkert. Jag vill känna mig stolt mitt land när jag semestrar i utlandet. Just nu känns det lite si och så med den saken!

