Pricken på bilden visar var bloggaren är. På Jorvs sjukhus. Ett mindre hälsoproblem tvingade mig hit. Intressant upplevelse.

Det började med att man fäste ett plastarmband på en. Varför det? Jag förstod det inte först, men nu inser jag att det kan vara praktiskt om patienten råkar dö i väntrummet och inte kan rabbla upp sitt signum. I nämnda väntrum sitter ca 15 lakoniska personer och väntar tålmodigt. Vi tycks ha en viss begåvning för det i landet. Personal yrar omkring och ingenting händer. Nu och då kommer en sköterska ut ur sitt rum och ropar upp ett namn. Patienten har dock tydligen givit upp och gått hem (eller dött), så hon går in i rummet igen. Efter att ha väntat ca en timme togs lite labbprov. Sedan ut med uppmaning att vänta! Sköterskan med namnuppropet dyker upp ett par gånger till. Som göken i gökuret. Patienten är fortfarande borttappad.

Parkeringen är fixad via EasyPark. Har stoppat in någon timme tilläggstid tre gånger nu. Sköterskan ropar sitt namn.

Tur att paddan kom med. Har läst ca 100 artiklar via Zite och Pinterest. Skalojat FB. Sköterskan ropar sitt namn.

Är hungrig nu. Man kan ju inte gå ut, för då tappar man kanske sin tur och hamnar sist i kön. Om jag går till kantinen kanske sköterskan börjar ropa mitt namn i stället.

Nästa gång blir det privata sektorn!

